איך ליצור דף עסקי בצורה נכונה מא' עד ת'

פרסום בפייסבוק

מעבר לצד הטכני של הקמת דף עסקי בפייסבוק, האתגר האמיתי שלנו בפלטפורמה היא לספק תוכן איכותי ומעניין לגולשים, וכך ליצור עניין בקרבם, שיהיה מתורגם בסופו של דבר לרכישות. אנו לא נעבוד ע"פ תחושות מיידיות ולא נחליט על העלאת פוסט מעכשיו לעכשיו – אלא נתזמן ונתכנן את הפוסטים שלנו לפחות חודש אחד קדימה תוך כדי מחשבה אסטרטגית. אנו נעבוד בצמוד למחקר קהל היעד שביצענו ונתאים את התכנים שלנו לאותו קהל.

מה ההבדל בין פרופיל פרטי לדף עסקי?

בפרופיל פרטי נו מזדהים מול פייסבוק כבן-אדם. אין לנו אפשרות לקבל ביקורות, לבצע פרסום ממומן ולקבל לייקים אישיים. חשוב לציין שפייסבוק גם לא "אוהבת" את זה כשאנחנו מקדמים עסק דרך הפרופיל הפרטי שלנו.

אז למה עדיין משתמשים רבים מקדמים עסקים דרך הפרופיל האישי?

הסיבה העיקרית היא שהאלגוריתם של פייסבוק נותן יותר חשיפה לפוסטים פרטיים מאשר עסקיים. המון אנשי עסקים מפרסמים באופן טבעי היכן שהם מקבלים יותר פידבק. בתחושה האישית של בעל העסק, הוא מפרסם פוסט בדף העסקי שלו ואחד בפרופיל האישי, הוא מגלה שבפרופיל האישי הוא מקבל הרבה יותר היענות – לייקים, תגובות, שיתופים ופרגון, ואילו בעסקי הוא בקושי מקבל התייחסות, על אחת כמה וכמה אם הוא איננו יודע לעבוד בפייסבוק. 

יש לציין שקיימת כאן סוג של אשליה, מכיוון שרוב האנשים אליהם העסק יגיע דרך הפרופיל האישי, יהיו לווא דווקא אוכלוסיית היעד של העסק. רובם יהיו בדרך כלל משפחה, חברים, מכרים – הרבה מאוד אנשים לא רלוונטים. האנשים הללו בדרך כלל גם אוהבים את בעל העסק ומפרגנים לו על הפוסטים בלייקים ותגובות, לכן נוצרת האשליה שהפרסום דרך הפרופיל האישי של בעל העסק "עובד" הרבה יותר טוב. עם כל הכבוד לחברים והמשפחה, אנחנו מכוונים יותר לקהל היעד של העסק שהוא גם רוכש פוטנציאלי, ולכן אנו לא נתפתה לפרסם בדף האישי.

הארה: פרופילים אישיים בפייסבוק שמעלים תוכן מכירתי על העסק שלהם בכמויות גדולות ולמשך זמן רב, עלולים אפילו לקבל התראה מפייסבוק לפני חסימה משימוש בפלטפורמה. הרבה פעולות שבעלי עסקים נוטים לעשות בפרופיל האישי שלהם כאשר הם מקדמים בו את העסק, הן פעולות שנחשבות לא שגרתיות בעיני פייסבוק. לדוגמה: שליחת בקשות חברות רבות מדי על מנת להגדיל את החשיפה של הפוסטים ולהגיע למסת אנשים גדולה יותר. במקרים כאלו פייסבוק תתן התראה על פעילות לא שגרתית ותחסום במידה והפעילות תחזור על עצמה.

ניגש לפתיחת הדף העסקי – איך בפועל יוצרים דף חדש?

קודם כל חשוב להבין שהדף העסקי נוצר מתוך הפרופיל האישי עצמו, והדף מנוהל דרכו. ניתן להוסיף לכל דף מנהלים נוספים אליו, ברמות הרשאה שונות, בנוסף לפרופיל שממנו נוצר הדף. את כל הדפים שאנו מנהלים אנו נוכל לראות תחת העמודה "דפים" עם אייקון שנראה כך:

איך יוצרים דף עסקי חדש: ניגש לתפריט עם אייקון שנראה כך:

תחת הכותרת "צור" תהיה אופציה לפתוח דף, עליה נלחץ.

הארה: תחת "צור" ישנה אופציה ליצירת מודעה. אנו לעולם לא נפרסם מודעה ממומנת דרך האופציה הזו, מדובר ב"מלכודת". אנו תמיד נפרסם מודעות ממומנות ע"י מנהל המודעות שמיועד לכך.

שלב א – יצירה

ברגע שנלחץ על יצירת דף, אנחנו נגיע למסך שמציג את תהליך פתיחת הדף. 

  1. שם הדף – מאוד חשוב להיות הכי מדויקים בהגדרת שם הדף העסקי שלכם, מכיוון שברגע שהוא יצבור וותק ועוקבים יהיה מאוד קשה לשנות את השם. דבר זה נובע מהעובדה שנוצרה נטייה לקדם דפים, לצבור להם לייקים שקשורים לנושא מסוים ולאחר מכן למכור את הדף לעסק אחר תוך כדי שינוי השם. פייסבוק לא אהבה את עניין מכירת הדפים ע"פ לייקים והגבילה מאוד את שינוי השם בדף העסקי. שינויים שיתבקשו שהם קטנים לדוגמה אות אחת או סימן פיסוק, הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מאושרים. ואילו שינויים שהם שינוי מוחלט של השם כולו, יש סיכוי נמוך יותר.

  2. קטגוריה – בשלב הזה אנו נגדיר עד 3 קטגוריות שמתאימות למה שהעסק עוסק בו.

  3. תיאור – לא חובה לכתוב את התיאור בעת פתיחת הדף, ניתן לערוך אותו לאחר היצירה ככל העולה על רוחינו. התיאור צריך להסביר בקצרה (עד 255 תווים) על מהו העסק.

הארה: מומלץ להגיע לפתיחת הדף כבר מוכנים עם לוגו ותמונת קאבר, כמובן עם צבעי מותג אחידים שנקבעו מראש למותג.

שלב ב

  1. העלאת לוגו / תמונת פרופיל – התמונה צריכה להיות מרובעת. 

  2. תמונת נושא / Cover – הגודל הנדרש לתמונת הנושא היא 820 פיקסלים רוחב ו-312 פיקסלים גובה לתצוגת מחשבים, ולתצוגת מובייל הוא 640 פיקסלים רוחב ו-360 פיקסלים גובה.

שלב ג מעבר נראות ראשוני

מזל טוב! יש לנו דף עסקי. כעת נעבור על הדברים המרכזיים שאנו נרצה להתעכב ולהגדיר אותם בהתחלה.

  1. יש לנו אופציה לקריאה לפעולה (Call to action button) – זו אופציה לתת לגולשים כבר בדף העסקי (דרך המחשב + דרך המובייל). אנו נלחץ על "הוסף לחצן", שם יפתחו עבורינו שלל אופציות להנעה לפעולה ויצירת קשר עם העסק. כגון: שלח הודעה, הזמן עכשיו, התקשר כעת, של הודעת Whatsapp, וכו'. בשליחת הודעת Messenger אנו נוכל להגדיר אילו הודעות אוטומטיות הפונה יוכל לראות ולבחור במקום להקליד – הדבר מהווה הגדלה בכמות הפניות מכיוון שהפניה כבר איננה מכבידה על הגולש, יש לו כבר תשובות מוכנות וכל שניתן לעשות הוא רק ללחוץ על ההודעה שיותר רלוונטית עבור מה שהוא מחפש. כמו כן, יהיה ניתן להגדיר איזו תשובה אוטומטית הצ'אט יחזיר.

  2. ברגע שהדף שלנו באוויר יהיה כבר לינק כניסה לדף שהוא דיפולטיבי ולא מיתוגי עבורינו. יש באפשרותנו לשנות את הכתובת של הדף ליותר מיתוגית, קשורה לעסק וידידותית יותר לעין. כמובן הכוונה היא למה שכתוב בכתובת לאחר סימן ה – / האחרון. אנחנו נשנה את הכתובת ע"י יצירת שם המשתמש (User name). כמו כן, שם המשתמש חייב להיות פנוי – שלא יהיה עוד שם משתמש כזה לדף אחר בפייסבוק. רצוי להגדיר שם דומה לזה שקיים באינסטגרם ודומה לרשתות ונכסים נוספים.

שלב ד – הגדרות

כאשר נגלול למטה את הדף, נבחין ב"הגדרות". נלחץ על הגדרות > כללי.

  1. נראות של הדף – כאן נוכל להגדיר האם הדף בשלב הזה פורסם ונראה לגולשים, או שהוא מוסתר ורק אנחנו נוכל להגיע אליו ולגלוש בו. במידה ואנחנו לא רוצים שהדף יראה מאיזשהי סיבה (לרוב כי הדף אינו מוכן או שהדף נעשה לצורך תרגול בלבד) אנו נשנה את ההגדרה הזו ל"הדף לא פורסם", או באנגלית Unpublished. 

  2. פוסטים של מבקרים – מי שקצת וותיק בפייסבוק ודאי זוכר שפעם היה נהוג לכתוב הרבה פוסטים על דפים ופרופילים של אחרים. כיום זה לא דבר נפוץ, אבל זה הרבה פעמים פתח לשיימינג בדף העסקי. זה בעייתי לתת לגולשים את הכוח לשלוט בצורה כל-כך משמעותית בנראות הראשונית של הדף שלנו. בהגדרה זו יוצג לכם "כל אחד יכול לפרסם בדף" ו- "כל אחד יכול להוסיף תמונות וסרטונים לדף". אני ממליץ לערוך את ההגדרה וללחוץ על "השבת פוסטים של אנשים אחרים לדף". מי שמוכן להיות מעט יותר פתוח בנושא הזה, אפשר לסמן "אפשר למבקרים בדף לפרסם פוסטים" – אבל, חובה לסמן גם את האופציה החדשה שתיפתח – "בדוק פוסטים של אנשים אחרים לפני שהם יפורסמו בדף". במצב זה, כל פוסט שגולש יכתוב על הדף העסקי שלנו יצטרך לעבור אישור של מנהל הדף לפני שיפורסם. כך תהיה לנו שליטה מלאה על נראות הדף וכמובן כל מקרים של שיימינג. 

  3. הודעות – כאן תהיה לנו אופציה לכבות את האפשרות של הגולש לשלוח לדף העסקי שלנו הודעות פרטיות. ב99.9% מהמקרים אנחנו לא נוריד את האופציה, וכמובן שנאפשר לגולש לשלוח לנו הודעות פרטיות. המצבים היחידים בהם יכולה להיות סיטואציה שבה נרצה לכבות את האופציה לשלוח הודעה פרטית, הם מותגים שמקבלים יותר מדי תלונות על שירות לקוחות, וגם כאן מדובר במקרים מאוד חריגים.

  4. אחרים המתייגים דף זה – לפעמים אנשים רוצים לתייג אותנו בפוסטים, להמליץ ולדבר עלינו. מומלץ כן לתת את האפשרות הזו. במידה וניתקל במקרים בהם מישהו מנצל את הדבר הזה לרעת הדף, נזכור שיש לנו כאן את האופציה לבטל את זה.

  5. הגבלה לארצות – ניתן להגביל את נראות הדף שלנו לארצות מסוימות וגילאים מסוימים. לרוב לא ניגע בהגדרות האלו, אלא אם כן אנחנו תוקפים איזו מתקפת סייבר ממדינה מסוימת, או משהו בסגנון…נדיר מאוד להיתקל במצב שבו ההגדרה הזו משרתת אותנו.

  6. הגבלות גיל – ניתן להגביל את הגילאים שיהיו חשופים לדף העסקי שלנו בפייסבוק. אנו נשנה את ההגדרות הללו במידה והעסק שלנו עוסק בתכנית שאינם מתאימים לילדים כגון: הימורים, אלכוהול, מין וכדומה.

  7. מסנן מילים גסות – גם כאן, העניין הוא תלוי קהל. במידה והדף העסקי שלנו פונה לקהל של ילדים לצורך העניין, נוכל להפעיל את מסנן מילים גסות כדי ליצור לעצמנו ראש יותר שקט בנושא הזה, ולהבטיח שקהל צעיר לא ייחשף לגסויות כאלה ואחרות. גם כאשר אנחנו נשתמש בהגדרה זו, מומלץ להשתמש ברמה הבינונית ולא הגבוהה, מכיוון שהגבוהה נמצאה מחמירה יתר על המידה ולא תמיד צודקת בבחירת המילים שלה.

  8. עדכונים בדף – מומלץ לכבות את האופציה הזו, שנמצאת דלוקה באופן דיפולטיבי. מה שאומרת ההגדרה הזו כאשר היא דלוקה, היא שברגע שנבצע כל שינוי בפרטי הדף כגון: מספר טלפון אישי, כתובת, אתר אינטרנט וכו' – פייסבוק תעדכן את הגולשים ותוציא פוסט אוטומטי בנושא. מומלץ לבחור בעצמינו על מה אנחנו מודיעים ומה רלוונטי, ושפייסבוק לא תפרסם את העדכונים הללו באופן כזה.

  9. פרסם במספר שפות – נניח שאני רוצה לנהל את הדף שלי גם באנגלית וגם בעברית, יש כאן אופציה לפרסם פוסטים בכמה שפות. אני אכתוב טקסט אחד בעברית אשר יופיע למי שמשתמש בפייסבוק בשפה העברית, ואחד נוסף למי שמשתמש בשפה האנגלית. לא הגדרה נפוצה מאוד, אך יכולה להיות פתרון טוב לעסקים שפונים לכמה מדינות. חידוד – בהגדרה הזו לא מדובר בתרגום אוטומטי של פייסבוק, אלא הגדרה וכתיבה עצמאית של כותב הטקסט לכל שפה בנפרד.

  10.  תרגם באופן אוטומטי – האופציה הזו בניגוד לאופציה 9, פחות מומלצת. כאן פייסבוק תתרגם לפי מאגר המידע שלה ולפי מערכת התרגום שלה, בדומה ל-Google Translate. התרגום האוטומטי של פייסבוק משתפר עם הזמן, אך בכל זאת מדובר בדבר שאנחנו לא ממליצים עליו כלל, גם מפני שהתרגום האוטומטי אינו חף מטעויות כלל, ועדיף שהתרגום יהיה בעל מחשבה גם על סלנג, גם על איך נשמעים המשפטים מבחינה שיווקית וכו'.

  11. הסר דף – כאן נוכל למחוק את הדף שלנו לצמיתות, במידה ונרצה להסיר אותו לחלוטין מבלי אופציה לשחזר. בדרך כלל כאשר נבצע את הפעולה הזו יקחו כמה ימים לפייסבוק לאשר את המחיקה.

שלב ה – פרטי הדף

  1. שם הדף – ברגע שכבר צברנו כמות מסוימת של עוקבים יהיה לנו יחסית קשה לשנות את שם הדף. אם הדף רק בתחילת דרכו יהיה יותר קל לבצע זאת. שם הדף חייב להיות שם העסק. באותו העמוד ישנו גם הסבר מפורט על מדיניות השמות, חשוב לקרוא ולהבין את המדיניות וללמוד מזה להבא.

  2. שם משתמש – אותו אחד ששינה לנו את כתובת העמוד, גם כאן ניתן לערוך ולשנות אותו.

  3. תיאור – אותו תיאור שכתבנו ביצירת הדף, ניתן לערוך ללא הגבלה, רצוי שישקף באופן תמציתי את מהות העסק ומה הוא מציע.

  4. קטגוריות – ניתן לשנות, להחליף ולהסיר ככל העולה על רוחינו.

  5. יצירת קשר – ניתן לעדכן פרטי יצירת קשר ומומלץ לתת אופציה ליצור קשר בכל הדרכים האפשריות. מספר טלפון, Whatsapp , דוא"ל, אתר אינטרנט (במידה ויש) ומיקום. במידה וחסר לכם אמצעי תקשורת כלשהו, יש לסמן "לדף שלי אין X". לדוגמה, אם לא קיים אתר אינטרנט לעסק לצורך הדוגמה, אנו נסמן "לדף שלי אין אתר".

  6. שעות פתיחה – ההגדרה הזו חשובה ביותר לעסק. הרבה פעמים יוצאים מצבים בהם בעל העסק אינו מעדכן את שעות הפתיחה שלו כמו שצריך, הלקוחות מגיעים כאשר העסק סגור והדבר יוצר שם מאוד רע לעסק וכמובן פספוס של לקוח. חשוב להבין שזו הצורה שדרכה אנשים היום מגיעים לעסק פיזי – הם בודקים דרך רשתות חברתיות ופלטפורמות אחרות מהן שעות הפתיחה וכך מתכננים את ההגעה שלהם. זוהי חובה לא לזלזל בפרט הזה. חשוב להודיע בנוסף לבעל העסק שעליו לעדכן אותנו בתור מפרסמים בכל שינוי בשעות הפעילות שלו.

  7. אזור שירות – במידה והעסק מספק משלוחים למספר אזורים או נותן שירות שמגיע לספק אותו למספר מקומות, כאן זה המקום להזין את זה כדי שהגולש ידע על כך.

שלב ו – תבניות ולשוניות

בכל דף ישנן כרטיסיות של נושאים, לדוגמה: דף הבית, ביקורות, תמונות, סרטונים, אירועים…כל דף יכול להתאים לעצמו אילו כרטיסיות יופיעו ובאיזה סדר. חלק מהכרטיסיות הן קבועות, כלומר לא ניתן לכבות אותן, וחלקן ניתנות להסתרה. את כולן אפשר לגרור למעלה ולמטה כדי להציג את הלשניות בדף לפי הסדר שעולה על רוחנו.

המחשה של הלשוניות:

הארה: לא ניתן למחוק ביקורות. במידה והדף קיבל ביקורות שליליות, יש לנו 2 דרכים להתמודד:

  1. במידה ויש המון ביקורות רעות יש לנו אפשרות שלא יוצגו ביקורות בכלל בדף.

  2. הדרך המומלצת ביותר – ליצור קשר עם הלקוח שכתב את הביקורת, להציע פיצוי ראוי וחוויה מתקנת בתקווה לגרום למחיקה של הביקורת על ידו.

שלב ז – הוספת שירותים לדף העסקי

תחת הלשונית "שירותים" בדף הפייסבוק מומלץ מאוד להוסיף את השירותים שהעסק מציע. אנו נוסיף את כל סוגי השירותים כאשר נעדיף שלא להציג מחיר לכל שירות. מומלץ לבחור ב "ללא מחיר" או "בקש מחיר". כן אפשר לנקוט במחיר במקרה שבו השירות הוא מוצר מאוד ספציפי שכן הולם לנקוב במחיר שלו. חובה לכתוב בכל שירות תיאור ברור מאוד ואף שיווקי תחת "פרטי המוצר". ניתן להגדיר משך פגישה, הדבר לא מתאים לכל תחום, אבל ניתן לתת את המידע הזה אם העסק מציע פגישות עם זמן מוקצב, ובמידה והמידע הזה לא רלוונטי לסוג העסק ניתן לכבות את האופציה הזו.

ניתן גם להעלות תמונה לכל שירות, מומלץ להשקיע ולעצב תמונה לכל שירות. זה אכן מוסיף יותר עניין לשירותים שלנו.

שלב ח – תפקידים בדף

בכל זמן נתון חייב להיות מנהל אחד לפחות לכל דף בפייסבוק. מנהל נקרא בשפה המקצועית "Admin". ברגע שאני המנהל היחיד של הדף, אני כמובן לא יכול להסיר את עצמי מן הניהול, מכיוון שמנהל אחד מינימום מחויב שיהיה. רצוי מאוד שגם אם אנחנו מנהלים דף של עסק שלא שלנו, בעל העסק יהיה גם-כן מנהל בדף. בצורה כזאת אנחנו מגנים על עצמינו מהרבה כאב ראש במקרה שבו מפסיקים לעבוד יחד או שמתרחשות בעיות כאלו ואחרות. כך אפשר להעניק את הדף לתפעולו של בעל העסק בקלות. 

על מנת להוסיף מנהל חדש נקליד את שמו או את כתובת הדוא"ל שמחוברת לחשבון הפייסבוק שלו תחת "הקצה תפקיד חדש בדף".

יש אפשרות לתת גישה מלאה של ניהול, או של עורך וגישות נוספות. מנהל יכול לעשות הכל – למחוק את הדף, להסיר מנהלים אחרים (אפילו את מי שיצר את הדף!). כלומר, ברגע, שאני אתן למישהו הרשאת מנהל – הוא יכול להסיר אותי מניהול. לכן חשוב להיות זהירים במתן הגישות. עורך – יכול בגדול לשלוט בהכל, מלבד הגדרות תפקידים.

שלב ט – הגדרות > אנשים ודפים אחרים

יש באפשרותינו להיחשף לרשימה של כל המשתמשים שעוקבים אחר הדף העסקי וגם באיזה תאריך הם התחילו לעקוב. מדוע זה מעניין? – יכול להיות שיש מתחרה שעוקב אחריי ואני לא מעוניין בכך, יכול להיות שמשתמש מתנכל לדף שלי או מפרסם עליי שיימינג, וכו'. 

יש באפשרותינו דרך המסך הנ"ל לחסום משתמש לא ראוי ע"י סימון של אותו משתמש, לאחר מכן לחיצה על גלגל השיניים. שם יהיו 2 אופציות: הסר מסימון "אהבתי", וחסימה מהדף. האופציה הראשונה היא מחמירה פחות, ופשוט תסיר את המשתמש מהדף. האופציה השניה תגרום לכך שהמשתמש לא יוכל למצוא את הדף בשום דרך, הדף יהיה בלתי נראה עבורו לחלוטין.

שלב י – חיבור חשבון אינסטגרם לדף העסקי / וואטסאפ

מגיעים להגדרת "אינסטגרם", לוחצים על "חבר חשבון" ומתחברים לחשבון האינסטגרם. אותו הדבר בהגדרת Whatsapp – מגדירים בקלות את מספר המובייל שלנו וכך מקשרים את הוואטסאפ עם הדף העסקי שלנו. ניתן לחבר גם וואטסאפ עסקי (Whatsapp business) וגם וואטסאפ רגיל.

שלב כ – תיבת הדואר הנכנס של תמיכה בדף.

לכל בעל דף עסקי בפייסבוק יש אפשרות ליצור פניה לתמיכה הטכנית של פייסבוק, רצוי להיכנס לעמודה הזו על מנת להתעדכן במה שקורה עם הפניות לפייסבוק.

פרסום במודעות גוגל

הצעת מחיר משוערת

₪2,050

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פרסום בפייסבוק

הצעת מחיר משוערת

₪1,650

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פגישת יעוץ

הצעת מחיר

₪0

ניתן לתאם פגישה של עד כשעה וחצי

אתרים רספונסיבים

בניית אתר

הצעת מחיר משוערת

₪3,050

עלות הקמה חד פעמית -
מחיר זמני שאינו קיים בשוק!

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

מחיר ללא תחרות

×