יצירת קהל על בסיס מידע קיים – קהל מותאם אישית

קהל מותאם אישית בפייסבוק

מה ההבדל בין קהל שמור לקהל מותאם אישית: הקהל השמור הוא קהל התחלתי שמבוסס על תחומי עניין והוא "קר", וקהל מותאם אישית הוא קהל כבר מכיר את העסק וקיים אינטרקציה איתו בכל מיני צורות, קהל "חם".

כאשר ניגש ליצירת קהל מותאם אישית יפתח המסך הבא:

אלו סוגי הקהלים שניתנים לשימוש עבורינו מסוג קהלים מותאמים אישית. לרוב אנו לא נעבוד עם כל הסוגים אלא עם השכיחים והחשובים ביותר. ניתן לראות שהסוגים מחולקים ל-2 קטגוריות – המקורות שלך: מקורות שונים שמהם זיהינו אינטרקציה או הכרנו את הקהל שלנו. לדוגמה – אנשים שביקרו באתר האינטרנט, וכעת אנו מעוניינים ליצור מודעה מותאמת רק לכאילו ביצעו את הפעולה הזו. המקורות של פייסבוק: אלו דברים שמתרחשים בתך הפלטפורמה של פייסבוק. מי שעושה לייקים, מי שמגיב, מי שעוקב, ואפילו ספציפית רק מי שצפה בסרטון שהעלאנו.

קהל מדף הפייסבוק: סוג קהל זה יאפשר לנו לכוון את המודעות לאנשים שביקרו בדף הפייסבוק שלנו וביצעו איתו אינטרקציה כלשהי. כמובן שכאשר מדובר בעסק חדש עם דף פייסבוק חדש, הקהל הזה אינו רלוונטי מכיוון שלא נאסף מספיק מידע שעליו נוכל להתבסס. בהקמת הקהל, נוכל לבחור את האירועים שיהיו התנאי לכניסה לקהל – כלומר, מי יכנס לקהל ומי לא.

זו האופציה שמוגדרת בברירת המחדל – "כל מי שהפגין מעורבות בדף שלך". צורת הפילוח הזאת היא רחבה מדי ברוב המקרים, מפני שהיא מכוונת לאנשים שביצעו את הפעולה אפילו הכי בסיסית כמו להיכנס לדף ורק לצפות בו לרגע. סביר להניח שקהל זה יכלול המון אנשים שאינם מעוניינים בעסק בכלל, ולכן אנו נרצה למקד את הקהל יותר. סוג אירועים שדווקא כן יכול הרבה פעמים להיות אפקטיבי מהנסיון שלי, הוא "אנשים שאוהבים את הדף שלך", והסוג המומלץ ביותר לשימוש הוא "אנשים שהראו מעורבות בפוסט או מודעה". כאן מדובר על אנשים שביצעו פעולה אקטיבית. כלומר, לא רק שהם צפו בדף או סימנו בו לייק / עוקב, הם ביצעו פעולה באחת או יותר מהמודעות שהעלאנו (הגיבו, שיתפו או סימנו לייק/רגש על פוסט). פעולות כאלה מעידות בדרך כלל על עניין רב של הגולש, לכן האופציה הזו מומלצת מאוד.

כאשר נבחר ב"אנשים שהראו מעורבות בפוסט או במודעה", תופיע לנו אופצית "שימור". חשוב להבין שהקהל הוא קהל דינמי. כלומר, הוא מתעדכן ומשתנה עם הזמן. עלינו להגדיר כמה זמן אדם שביצע אינטרקציה רלוונטית שמהווה קריטריון לכניסה לקהל שלנו – נשאר בו. לצורך הדוגמה, אם הגולש השאיר תגובה על אחד הפוסטים שלנו מלפני שנה וחצי, האם הוא עדיין רלוונטי? ברור המקרים ממש לא. לכן עלינו להגדיר את מספר הימים שבו אדם נשאר בקהל ומקבל את המודעות שלנו. יכולים להיות המון מקרים שונים שדורשים התייחסות שונה, אך לרוב ההמלצה היא להגדיר את השימור לכ-90 ימים. זהו הזמן שבו עסק שגולש התעניין בו נשאר בתודעה שלו על פי מחקרים בנושא. מעבר לתקופת הזמן הזו, הנושא כבר לא יהיה רלוונטי או מעניין עבורו.

קהל מסוג חשבון אינסטגרם: ישנם המון עסקים שרוב המידע שצברו נמצא באינסטגרם – עסקים שדף האינסטגרם שלהם מאוד פעיל ביחס לדף הפייסבוק העסקי. במקרה כזה, כמובן שעדיפה האופציה ליצור קהל מסוג חשבון אינסטגרם בהרבה ולהסתמך על המידע ממנו. ביצירת קהל מסוג זה יופיעו הגדרות זהות לאלו של קהל מדף הפייסבוק ועם אותם העקרונות.

קהל שמבוסס צפיה בסרטון: סרטון הוא סוג תוכן הרבה יותר קל לצריכה, הרבה יותר מושך וממחיש את המוצר מאשר תוכן מסוג מאמר. בכלי הקהל שמבוסס צפיה בסרטון, אנו נוכל למקד את הפרסום שלנו לאנשים שצפו מספר שניות מסוים בסרטון. כך נוכל להגיע לאנשים שצפו בסרטון שלנו וצפו מספר מספיק של שניות שמעיד על כך שהצופה התעניין באיזשהי צורה במה שהוצג בו. הסרטון חייב להיות קיים או בדף הפייסבוק העסקי או בעמוד האינסטגרם העסקי (לא נוכל להשתמש בסרטון שקיים בקבוצה).

חשוב להבין שאם גולש גלל ב-Feed, נתקל בסרטון שלנו, צפה בו שנייה וחצי והמשיך לפוסט הבא – זה מבחינתנו לא נחשבת צפייה, מכיוון שהוא ככל הנראה לא חלק מהצופים שבאמת מתעניינים במה שהצגנו. עלינו לסנן החוצה מהקהל שלנו את אלו שדילגו במהירות על הסרטון. לכן במסך זה אנו נסנן את זמן הצפייה, כאשר זמן הצפייה שאני ממליץ ללכת עליו הוא "אנשים שצפו ב-50% מהסרטון שלך". כמובן שאנו נוכל להפעיל שיקול דעת במקרים אחרים, אך ברוב המקרים צפייה בחצי מהסרטון היא הבחירה הטובה.

קהל מסוג רשימת לקוחות: קהל זה יהיה מבוסס על דאטה (מידע שנאסף) קיים של העסק מכל מקור שהוא (לצורך הדוגמה – רשימת מספרי טלפון של לקוחות שרכשו בעסק פיזית). אני נצטרך להכין מראש רשימת של מיילים או של מספרי טלפון של הלקוחות והדביק אותה, כאשר ההפרדה בין כל לקוח (כל מספר/כתובת דוא"ל) תהיה רווח שורה. חשוב להדגיש כי מידע שמבוסס על מספרי טלפון הוא עדיף בהרבה על כתובות מייל, מפני שהמון אנשים מחזיקים בכמה כתובות מייל שונות, ולכן ייתכן שכתובת המייל שקיימת במידע שאספנו היא איננה כתובת המייל שהלקוח משתמש בו עבור חשבון הפייסבוק, ולכן המערכת לא תמצא את המשתמש ע"פ מידע זה. לעומת זאת, מידע שמבוסס על מספרי טלפון כמעט תמיד יגיע למשתמש הפייסבוק (אם קיים כזה).

כעת ייפתחו עבורינו השלבים הבאים.

ייבוא מ-MailChimp – זו היא פלטפורמת דיוור אלקטרוני (משמשת למשל לשליחת ניוזלטרים) שניתן לייבא ממנה מידע.

הורדת תבנית קובץ – פייסבוק כבר מכינה עבורינו Template להורדה (תבנית) שאליו אנו נדביק את המידע שאספנו. כאשר נוריד את ה-Template נוכל להזין בו את הנתונים שבידינו. הקובץ הוא בעיקר למקרים שבהם קיימים בידינו נתונים רבים על כל משתמש ולא רק מספר טלפון / מייל (גיל, מיקוד, עיר וכו') ובקובץ שפייסבוק מייצאת לנו נוכל למלא את הפרטים הרלוונטיים. דוגמה לקובץ שמספקת פייסבוק להזנת נתוני לקוחות:

ניתן למחוק, למלא את מה שקיים, או להשאיר ריק את המידע שאין באפשרותינו לספק.

עמודה מעניינת שפייסבוק מאפשרת להזין היא Value: כמה כסף הלקוח שילם לעסק ברכישתו. בחנויות Ecommerce למשל נוכל להזין את המידע הזה ע"פ ההתרחשויות באתר החנות. קיימת אופציה בפייסבוק גם לתעדף בפרסום את האנשים שביצעו את העסקאות הכי גבוהות בעסק (להציג להם יותר מודעות). לרוב העסקים בדרך כלל לא יהיה קיים מידע מסוג Value, אך בעסקים שהמידע כן קיים הוא יכול להיות שימושי מאוד.

בשלב "הוספת רשימת לקוחות" תהיה עבורינו אפשרות להעלות קובץ שקיבלנו מפייסבוק וערכנו, או פשוט להדביק את המידע במידה וקיים לנו סוג אחד של מידע. לדוגמה: אך ורק מספרי טלפון.

חשוב להבין שאם קיימים לנו מספר לקוחות קטן מאוד עם מידע, לא יהיה ניתן להקים קהל על בסיס הכמות הזאת, או שכן והוא לא יהיה מספיק אפקטיבי. במידה ואין לנו מספיק לקוחות עם מידע מסוגים אלו, עלינו להמשיך ולצבור עוד מידע עד לנקודה שבה קיים אצלנו מידע לפחות על כ-500 לקוחות.

פרסום במודעות גוגל

הצעת מחיר משוערת

₪2,050

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פרסום בפייסבוק

הצעת מחיר משוערת

₪1,650

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פגישת יעוץ

הצעת מחיר

₪0

ניתן לתאם פגישה של עד כשעה וחצי

אתרים רספונסיבים

בניית אתר

הצעת מחיר משוערת

₪3,050

עלות הקמה חד פעמית -
מחיר זמני שאינו קיים בשוק!

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

מחיר ללא תחרות

×