איפיון זירות דיגיטליות – כיצד לבחור את זירות הפעילות שלנו בצורה נכונה

רשתות חברתיות במובייל

המטרה שלנו בשלב הזה היא להגדיר איזה תכנים יעלו לאיזה פלטפורמות – בהתאם למה שהחלטנו במחקר שביצענו והזירות בהן החלטנו שבהן נעבוד. האיפיון יהיה מפורט ככל האפשר. ראשית נחשוב מה התועלות שניתן להשיג בכל האחת מהמטרות – תועלות מיתוגיות, עסקיות וכדומה. לכל פלטפורמה יהיה תפקיד משלה עם תכנית מסודרת. תוכן הוא עולם ומלואו ויכול ללכת לכיוונים רבים.

חשוב מאוד לתת ערך אמיתי לאנשים, כלומר לא לתת מידע בסיסי מדי לגולשים אלא לתת משהו שיגרום להם להרגיש שהמעקב אחר המותג בפלטפורמה מעניקה מידע וערך אקסלוסיביים (בלעדיים). מצד שני, כמובן לא ניתן את כל הידע שלנו בחינם ולא נחשוף לגמרי את כל הקלפים. נצטרך למצוא את האיזון בין הדברים שהם ערך ותוכן חינמיים לבין דברים שהם יותר מתקדמים. ערך נוסף שנוכל לתת במדיה החברתית שלנו מעבר לידע, זה בידור – תוכן מצחיק שלווא דווקא קשור למותג. תוכן מסוג בידור עובד מצוין ומשרת הרבה מותגים שאינם קשורים כלל לתחום הקומדיה, זה תורם מאוד לויראליות ונותן סיבה נוספת לעקוב ולאהוב את המותג, מלבד הפרמטרים התכניים היבשים שהוא מציע. זה יכול להתאים למותגים בהם אין יותר מדי מידע מעניין לתת בתחום, ותוכן בידורי יכול להיות פתרון טוב לא פחות.

דוגמה נוספת לדברים שנוכל לשלב במדיה החברתית היא מוצרי E-commerce (חנות אינטרנטית) – ניתן לשלב היום במדיה חברתית כמו Instagram מוצרים לרכישה מתוך אתר האינטרנט כך שתהליך הרכישה יהיה אינטואיטיבי ונוח. היבט נוסף וסופר אפקטיבי הוא שיתוף הצרכן בבניית המותג והעסק. כלומר – מאחורי הקלעים של המותג, מה קורה בעסק עצמו וכו'.

זה יכול לבוא לידי ביטוי במקרה שבו העסק רוצה לבחור שם למוצר חדש ויעלה פוסט שפונה לעוקבים למתן הצעות לשם. זה נותן תחושה לעוקבים ובעיקר ללקוחות שיש להם חלק במותג, שהמילה שלהם משנה, שהמותג הוא כמו חבר שלהם, שהמותג הזה אנושי והוא קרוב אליהם. דוגמה נוספת להיבט הזה הוא למשל להעלות תמונות של צוות העובדים ולכתוב עליהם פרטים, מידע, לשתף דברים אישיים – זה תורם מאוד לתחושה שהמותג הזה קודם כל אותנטי, אמיתי, יש מאחוריו אנשים והוא רחוק מלהיות מותג נידח ללא אופי, מותג שאיבד פופולאריות, או אפילו מותג שהוא תרמית. מעבר לתחושת האמינות זה תורם מאוד לתחושת האנושיות של המותג, זה נותן לו אופי וחיים בניגוד למותג שמשתף תכנית יבשים ותכניים בלבד.

תועלות – מה יוצא לעסק שלנו מזה שהוא מייצר תוכן בכל פלטפורמה?

אחד מהדברים שצריכים לעמוד בשיקול הדעת הוא התועלות מול ההשקעה הנדרשת. לצורך הדוגמה אם בחרנו לפעול בפלטפורמת YouTube – הדבר כמובן ידרוש ממני הרבה זמן, אנרגיה, כסף ומשאבים נוספים, על אחת כמה וכמה אם הוידאו יהיה מיוצר באיכות גבוהה. אנו נצטרך לחשוב האם יוצא לנו משהו מזה שאנחנו משקיעים בערוץ ה-YouTube, בהתאם לאופי המוצר והפלחי השוק שמתאימים אליו. חשוב לחשוב גם איך נוכל למנף את זה ולתרגם את זה לפעילות באתר, יצירת רכישות בפועל, וכמובן לבסוף גדילה בהכנסות וצמיחה של העסק.

חשוב מאוד שכל הפלטפורמות ידעו נא לתקשר אחת עם השנייה. הכוונה היא שמערוץ ה-YouTube תהיה אופציה להגיע לאתר שלי, מהאתר תהיה אופציה לדף הפייסבוק / אינסטגרם וכו'. הסיבה היא פשוטה – אנחנו רוצים לייצר כמה שיותר נקודות מגע דיגיטליות. אם אדם יעקוב אחרי רק בפייסבוק הסיכוי שהוא יראה את הפוסטים שלי הוא פחות מ-10%, ואם הוא גם נרשם לערוץ ה-YouTube שלי, גם עוקב אחרי באינטסגרם ופלטפורמות נוספות, הסיכוי כמובן רק הולך וגדל והחשיפה לתכנים שלי היא אוטומטית הרבה יותר גדולה. בנוסף, אני מוריד את התלות שלי בפלטפורמה אחת, זה מאוד מגבה אותי. אם למשל תקרה סיטואציה שבה חשבון הפייסבוק שלי לצורך הדוגמה יחסם או ימחק, אני עדיין אוכל לפנות לקהל שלי במקומות אחרים.

תכנון ותזמון העלאת תכנים מראש (פייסבוק + אינסטגרם)

אנחנו לרוב לא נעלה פוסטים / תכנים בצורה ספונטנית לפי מצב רוח או תחושה, אלא נתזמן אותם דרך מערכת "כלי פרסום" בפייסבוק (משם ניתן לתזמן גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם) בהתאם למסרים שאנחנו רוצים להעביר לחודש הקרוב. אנחנו כמובן נתחשב באירועים מיוחדים שקורים, בחגים, ימים בין לאומיים וסוגי תקופות נוספות. תמיד נראה להיות רלוונטים למה שקורה באותו הרגע שהגולש מקבל את הפוסט שלנו, ככל שיהיה רלוונטי כך הגולש יקבל טריגר חזק יותר לבצע מעורבות (לייק, תגובה, שיתוף). כמובן שנוכל בדקה ה-90 לפרסם פוסט במידה ומתרחש דבר אקטואלי פתאומי שנתן לנו רעיון מיידי להתייחס אליו, כאן מדובר במצב שבו עדיף להכות על הברזל כל עוד הוא חם.

איך אני בודק מה עובד לי ומה לא?

Engagement (מעורבות) – פרמטר שאומר לי את ההיענות שקיבלתי מהקהל על התוכן שלי. סוגי התוכן בפלטפורמות השונות הם כלל לא דבר שמחליטים פעם אחת ולתמיד – אנחנו תמיד נשאף לבדוק, לבצע ניסוי ותהייה, לנסות דברים חדשים ולברר מה עובד הכי הרבה (נותן את המעורבות הגבוהה ביותר מהקהל).

מה עושים בפועל

  1. רשימה של אסוציאציות של עולם התוכן הלוונטי למותג שלנו
  2. רשימה של ערכי המותג ודברים שאנחנו רוצים להבליט בעסק
  3. הקשרים בין 2 הרשימות העליונות
  4. רשימה של קטגוריות תוכן רלוונטיות
  5. סינון סופי של הקטגוריות ל-5 פרמטרים
  6. בניית פירמידה של סוגי תוכן לפי כמות ותדירות
  7. שיבוץ סוגי תוכן בלוח שנה (מומלץ ברמה חודשית)
  8. נתייחס תמיד לחגים, אירועים גלובליים ונתאים מראש.

פרסום במודעות גוגל

הצעת מחיר משוערת

₪2,050

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פרסום בפייסבוק

הצעת מחיר משוערת

₪1,650

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פגישת יעוץ

הצעת מחיר

₪0

ניתן לתאם פגישה של עד כשעה וחצי

אתרים רספונסיבים

בניית אתר

הצעת מחיר משוערת

₪3,050

עלות הקמה חד פעמית -
מחיר זמני שאינו קיים בשוק!

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

מחיר ללא תחרות

×