קיימים כ-3 סוגי קהלים במערכת הפרסום של פייסבוק שעלינו להכיר:
קהל שמור (Saved Audience) – קהל שמבוסס על תחומי עניין, גילאים ופרטים דמוגרפיים נוספים. מדובר בקהל שכל מפרסם בפייסבוק מסוגל לפרסם אליו והוא לא בלעדי לאיש. אנו משתמשים בסוג קהל זה בדרך כלל עבור עסקים שנמצאים בתחילת דרכם – עוד לפני שהרצנו קמפיינים עבור העסק ולפני שקיים לנו מידע שניתן להיעזר בו לפרסום שלנו מראש. קהל שמור הוא קהל קר, כלומר: קהל שלא מכיר את המותג. אנו לא יודעים עד כמה הוא מתעניין ועד כמה הוא רלוונטי עדיין לפרסום שלנו. אנו נרצה "לחמם" אותו בהמשך.
קהל מותאם אישית (Custom Audience) – אנשים שכבר קיימו איזשהי אינטרקציה עם העסק בעבר – אנשים שעוקבים אחרינו בפייסבוק או באינסטגרם, אנשים שביקרו באתר האינטרנט של העסק, אנשים שצפו בסרטונים של העסק, אנשים שנמצאים ברשימת תפוצה קיימת ועוד. קהל זה הוא קהל חם.
קהל דומה (Lookalike Audience) – אנשים שדומים לקהל המותאם שמצאנו: קיימת מערכת בינה בפייסבוק שמסוגלת ע"פ רשימת משתמשים, להצליח למצוא עבורינו אנשים נוספים שפייסבוק מצאה אותם דומים לקהל שלנו. היא מוצאת את הדמיון דרך המון מידע שיש לה על המשתמשים בפלטפורמה, לדוגמה: תחומי עניין, גילאים, דמוגרפיה ומידע אישי רב ומגוון שהיא אוספת. גם קהל זה הוא נחשב קר: אך הוא עם פוטנציאל מאוד גדול, מפני שהוא דומה מאוד לסוג האנשים שכבר קונים מאיתנו או הביעו התעניינות.
יצירת קהל שמור
כאשר ניגש ליצירת קהל שמור חדש (ע"י כניסה לאיזור "קהלים" ממערכת הפרסום של פייסבוק) תיפתח בפנינו כרטיסיה שבה נגדיר את הקהל השמור והראשוני שלנו:
חשוב להבין כבר בשלב זה את העובדה שהמטרה כאן של פייסבוק היא בעיקר להגדיל עבורינו את הקהל ולהפוך אותו לכמה שיותר רחב. הסיבה היא פשוטה מאוד – על מנת לגרום לעלות פרסום גבוהה יותר ולהרוויח יותר כסף. במודעות של פייסבוק (להבדיל ממערכות פרסום אחרת) התשלום הוא עבור חשיפות ולא קליקים – מכאן נובע האינטרס של פייסבוק להגדיל את החשיפה שלנו לקהלים רחבים, כדי להציג את המודעה שלנו לכמה שיותר משתמשים.
אנו נתחיל משלב הגדרת המיקומים: במיקומים אנו נגדיר היכן הקהל שלנו גר או נמצא. חשוב להבין למי אנו רוצים לפנות ומה רלוונטי ולא רלוונטי לקהל שלנו – אם הקהל חייב להיות רק אנשים שגרים בעיר או איזור מסוים, נצטרך לבחור בזה "אנשים שגרים במיקום זה". במידה וגם אנשים שגרים במקומות אחריו ועברו במיקום שהגדרנו הם יכולים להיות לקוחות פוטנציאלים, נגדיר "אנשים שגרם במיקום זה או שהוא בו לאחרונה, וכו'…
בשלב הבא אנו ניגש למפה כדי להגדיר את האיזורים אליהם אנו רוצים למקד את הקהל השמור:
כאשר נלחץ על כיתוב הרדיוס, תיפתח בפנינו אופציה להקטין את הרדיוס כרצוננו, או לבחור ב- "עיר נוכחית בלבד" מה שיגרום לכך שהסימון לא יהיה ע"פ רדיוס, אלא אך ורק העיר תל אביב תסומן.
בלחיצה על "הוסף מיקומים בכמות גדולה" תיפתח עבורינו האופציה להוסיף עשרות ומאות ערים / ארצות / איזורים בבת אחת, ע"י הדבקה של שמות המקומות בהפרדה של רווח שורה:
באפשרותינו אפילו לבחור כתובות ומקומות ספציפיים מאוד, כאשר הרדיוס יהיה מינימום 1 ק"מ. למשל – בפרסום למסעדה לאיזור הקרוב אליה בלבד לישיבה במקום – דבר שיכול להיות אפקטיבי מאוד.
בחירת גילאים: ניתן להתחיל את הפרסום עבור טווח גילאים רחב, אך לשאוף לצמצום שלו בהמשך הפרסום כאשר נבחין בגילאים שנמצאו כרלוונטים יותר
בחירת שפות: מדובר בשפת הממשק של המשתמש. כלומר, אם נגדיר אך ורק את השפה הרוסית, המודעות שלנו יופיעו רק בפיד של אנשים ששפת הממשק שלהם בפייסבוק היא רוסית. לכן, ברוב המקרים אנו נבחר את כל השפות, אלא אם כן הפרסום שלנו מיועד לאוכלוסיה מסוימת.
פילוח מפורט
בפילוח המפורט אנו נבחר את תחומי העניין של האנשים אליהם אנו מעוניינים להפנות את הפרסום שלנו. קיימת אפשרות לעיין ולבחור בין הקטגוריות, אך מומלץ לעבוד עם החיפוש ולמצוא ע"י טקסט חופשי. ניתן להיעזר גם ב"הצעות" כדי למצוא תחומי עניין נוספים שדומים למה שבחרנו.