מה זה קידום אורגני? מבוא ל-SEO

סדר בבלאגן: מה זה בעצם קידום אורגני?

השלב הראשון והחשוב ביותר במתן שירות של שיווק דיגיטלי לעסקים, הוא קודם כל ההבנה של העסק ואיזה סוג שיווק הוא צריך בדיוק. הרשת מלאה בהרבה מילים גדולות כמו קידום ממומן, קידום אורגני, לידים וכדומה…לא תמיד ברור לכולם מה המשמעות של המושגים הללו ומה באמת ההבדל בניהם. אל דאגה, אני כאן כדי לעשות לכם סדר.

שיווק אורגני נקרא באנגלית SEO, ראשי תיבות של 'Search Engine Optimization'. והמשמעות היא, לבצע קידום של האתר שלנו ע"י פעולות שהן כביכול "אורגניות". למה כביכול? נחזור לזה בהמשך. השיווק האורגני מתמקד באופטימיזציה של האתר. כלומר בשיפור קבוע ומתמיד שלו, על מנת לגרום לאתר להיות מקובל ע"י מנועי החיפוש (בעיקר גוגל) ולהופיע במיקומים גבוהים כמה שאפשר.
ההבנה הבסיסית שלנו בתור מקדמי אתרים, או כאלה שמעוניינים לקדם את האתר של העסק שלנו בגוגל, צריכה להיות שלגוגל יש אינטרס מובהק אחד ויחיד – שמנוע החיפוש שלה תמיד יתן לגולשים את התוצאות הכי רלוונטיות, הכי טובות והכי שוות שאפשר. גוגל היא כיום מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, והיא לא תישאר כזו אלא אם תשמור על איכות התוצאות שהגולשים שלה מקבלים.

שימו את גוגל לפניכם

בואו נדמיין לעצמנו מצב שבו אנחנו נכנסים לגוגל, מחפשים שירות מסוים או מידע מסוים, והמידע שאנחנו מקבלים לא משביע את רצוננו, לא אמין, או אפילו מטעה אותנו. אוטומטית ההסתמכות שלנו על החיפוש בגוגל תרד משמעותית, וייתכן מאוד שבגלל החוויה הלא נעימה הזו, נשתמש במנועי חיפוש או מקורות מידע אחרים כמו פייסבוק לדוגמה. על אחת כמה וכמה, אם נהיה קורבנות של עוקץ מסוים מאדם שהופיע בתוצאות החיפוש האורגניות. יהיה קשה להחזיר את האמון לגוגל אחרי חוויה כזו. לכן בעבודה שלנו בתור מקדמי אתרים, אנחנו תמיד נקדם את האתר לפי הסטנדרטים שגוגל מציבה, ותמיד נחשוב לטובת גוגל והאינטרסים שלה.


מה ההבדל בין קידום ממומן לאורגני?

שיטה נוספת לשווק את האתר שלנו, היא קידום ממומן. באנגלית – PPC, ראשי תיבות של Pay Per Click. ההבדל המהותי בין השיטות, הוא ששיווק אורגני מהווה פעולות שנבצע בתוך האתר ומחוצה לו, על מנת להתקדם במנוע החיפוש מבלי לשלם על החשיפה שלנו, בעוד שבשיווק ממומן – אנחנו נשלם על כך שהאתר שלנו יופיע בראש תוצאות החיפוש. צורת התשלום תהיה עבור כל קליק (לחיצה) על המודעה שלנו, והמחיר שנשלם עבור כל קליק יהי מורכב ממשתנים רבים, שהעיקרי מביניהם הוא – רמת התחרותיות שמתרחשת על מילות החיפוש. (כמה אנשים מנסים להופיע בתוצאות של אותן מילות חיפוש בדיוק)


איך זה נראה בפועל?

כאשר נריץ חיפוש בגוגל, יופיעו לנו תוצאות ממומנות ואורגניות. נוכל לזהות אילו מודעות הן ממומנות, בעזרת סימן שיוצג ליד הכותרת של  "מודעה" או באנגלית "Ad".

Screenshot_12

בכל חיפוש בגוגל יכולות להופיע עד 4 תוצאות ממומנות בראש תוצאות החיפוש, ועד 2 תוצאות חיפוש בתחתית העמוד. בין התוצאות הממומנות יופיעו כ-10 תוצאות אורגניות.

איך מחליטים אם לשווק בצורה אורגנית או ממומנת?

חשוב להבין שקידום אורגני היא עבודה שלוקחת זמן רב, היא מצריכה התמדה ויקח זמן עד שבעל העסק יראה את התוצאות בכיסו. שיווק אורגני יתחיל לבעל עסק שמעוניין במוניטין גבוה, בחשיפה גבוהה לקהל הרחב, לכניסות רבות לאתר שלו ושהות רבה באתר, שכל הדברים האלה בעצם בסוףף יתבטאו בלקוחות רבים, שהגיעו בזכות השם שבנה לעצמו בעל העסק. 
במצב אחר, שבו בעל העסק פחות מעוניין בחשיפה לקהלים רחבים, והוא רוצה למצוא לקוחות שכבר מעוניינים כאן ועכשיו, ואפילו לקבל טלפון מלקוח חדש מחר בבוקר – הוא בעל עסק שהשיווק הממומן בגוגל הוא תשובה טובה הרבה יותר בשבילו. קידום ממומן בגוגל אנחנו משלמים אך ורק על אדם שלחץ על המודעה שלנו – מה שמקנה סבירות גבוהה שיהיה לקוח בקרוב. אנחנו נפרסם מודעה שתציג בדיוק את המוצר, ואך ורק למי שחיפש אותו. להבדיל מקידום אורגני, שבו אנחנו מקדם ביטויים רבים סביב המוצר, כאשר מי שחיפש את אותם הביטויים הוא לווא דווקא בשל כרגע לקנות את המוצר או השירות, אפילו שהעמודים שקידמנו כן מעניינים אותו.

דוגמה לתרגול

ובכן, זה תלוי במספר משתנים: במה מעוניין בעל העסק? מה סוג העסק? מהו תקציב הפרסום?

כדי לוודא שהבנו לעומק את העניין, בואו ניקח לדוגמה את חברת טמבור ונדמיין שאנחנו עושים עבורה שיווק באינטרנט – במנוע החיפוש גוגל. 

במצב שבו רשת טמבור מעוניינת אינה מעוניינת בחשיפה לקהל הרחב, אלא מעוניינת להגיע רק קהל שמעוניין מחר או מחרתיים לרכוש צבע: אנחנו נציע לחברת טמבור קמפיין ממומן בגוגל, כאשר במודעה שתופיע יהיו צבעים למכירה – המבצעים של החברה, הגוונים, סוגי הצבע השונים, וכו'. הדגש הוא על תוכן מכירתי בלבד.

במצב אחר שבו רשת טמבור מעוניינת לחשוף את עצמה לכלל הציבור וליצור מודעות של המותג שלה – אנו נציע לחברה קידום אורגני בגוגל, שבו נפעל ליצירת תכנים בנושאים שאנשים מחפשים, וכך יגלשו באתר טמבור ויהנו מהתוכן. אפילו שהם לא מעוניינים לקנות ברגע זה שום מוצר – המותג יהיה קרוב יותר אליהם, והסיכוי שביום שכן יצטרכו צבע הם יפנו לטמבור – יגדל. הדגש יהיה על תכנים שהם לווא דווקא מכירתיים, אלא אינפורמטיביים, וכאלו שנותנים ערך לגולש ומקרבים אותו אל אותו מותג.

אם יש נושא שהייתם רוצים שאכתוב עליו, יידעו אותי בתגובות!

פרסום במודעות גוגל

הצעת מחיר משוערת

₪2,050

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פרסום בפייסבוק

הצעת מחיר משוערת

₪1,650

לחודש

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

פגישת יעוץ

הצעת מחיר

₪0

ניתן לתאם פגישה של עד כשעה וחצי

אתרים רספונסיבים

בניית אתר

הצעת מחיר משוערת

₪3,050

עלות הקמה חד פעמית -
מחיר זמני שאינו קיים בשוק!

שימו לב - המחיר הנקוב מהווה הערכה בלבד! המחיר עלול להיות שונה לכאן או לכאן בהתאם למצבו של כל עסק

מחיר ללא תחרות

×